תהליך פיתוח מוצר טכנולוגי

יום אחד צץ בראשכם רעיון. זה יכול לקרות בלי התראה מוקדמת: בפקק, במקלחת, באמצע ישיבה בעבודה במהלך ההמתנה לרכבת הביתה. אתם יודעים שזה רעיון של מיליון דולר, אולי אפילו יותר, למוצר שעדיין לא קיים אבל ברגע שהוא ייצא לשוק הוא ישנה לא רק את החיים שלכם אלא את העולם כולו.
 
על מנת להפוך את הרעיון שלכם למוצר של ממש, עליכם לצאת עכשיו לתהליך של פיתוח מוצר טכנולוגי. על פניו זה עשוי להישמע כמו תהליך מייגע וארוך, רב שלבים ורב משאבים – ואכן מדובר בצומת דרכים שבו רעיונות טובים רבים הולכים לעולמם בטרם עת. האם הרעיון שלכם שווה את ההשקעה בתהליך הזה, או שאולי כדאי לוותר עליו כבר עכשיו?
 
לפני שתחליטו, דעו מה צופן עבורכם העתיד. ככל שתכירו טוב יותר את תהליך הפיתוח העומד בפניכם, כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר באשר לכדאיות השלבים הבאים.
 

שלב הניתוח והאיפיון

הרעיון שלכם הוא עדיין בגדר רעיון, אבל זה הזמן להתחיל לגבש אותו. השלב הראשון הוא בחינת השוק שאליו יכוון המוצר הטכנולוגי, ולאחר מכן ניתוח ואיפיון מעמיקים של השוק הזה על קהל היעד שלו. זהו השלב הבסיסי, הראשוני ביותר, שבלעדיו לא ניתן להתקדם הלאה.
 
כך לדוגמה זהו הזמן לבצע מחקרי שוק יסודיים אודות השוק, על המתחרים הקיימים כבר בשוק הזה, על המוצרים שבהם המוצר העתידי שלכם עומד להתחרות ועל קהל היעד שאליו אתם מתכננים לפנות. בהמשך תיקחו את כל הנתונים שנאספו במסגרת המחקר שלכם ותפיקו מהם תובנות אודות המשך תהליך פיתוח המוצר.
 

שלב פיתוח הרעיון

השלב הבא הוא זה שבו הרעיון הערטילאי יתחיל לגבש לעצמו צורה ממשית: כאן נכנסים לפעולה כל כישורי היצירתיות והמומחיות שלכם או של אנשי מקצוע מטעמכם, על מנת להבין כיצד המוצר שלכם אמור להיראות בגרסתו הסופית. בשלב הזה יש לפתח את הרעיון כך שיבדל מן המוצרים הקיימים כבר בשוק, אם יש כאלה, כלומר שהלקוחות הפוטנציאליים יראו בו מוצר חדשני ומקורי ולא עוד חיקוי של משהו שהם כבר מכירים.
 

שלב ההתעמקות בפרטים

יש המכנים אותו שלב המודל או שלב המפרט, אולם באופן כללי מדובר על ירידה לרזולוציה חדה אפילו יותר מאשר קודם לכן. כעת מתעמקים בבעיה שהמוצר אמור לפתוח, מציעים פתרונות שונים לפתרונה ובונים מודל היתכנות עבור הפתרונות האפשריים.
 

שלב בניית האבטיפוס

זהו השלב המרגש ביותר מבחינת הוגה הרעיון: השלב שבו הרעיון סוף סוף מתממש לנגד עיניכם והופך למוצר חי, קיים ומוחשי; אבטיפוס מתפקד שגם מוכיח את היתכנות המוצר, גם מכוון את המשך הפיתוח וגם יכול לשמש ככלי להמשך גיוס הון ממשקיעים.
 

סיכום

יתכן שהרעיון שלכם שווה מיליונים, אבל כדי לממש את הפוטנציאל שבו עליכם לעבור עוד כברת דרך ארוכה. כעת, משהכרתם את השלבים העומדים בפניכם, זהו הזמן לקבל החלטה מושכלת: האם נראה בקרוב מוצר חדש שלכם על המדף?
 
© כל הזכויות שמורות Timcon.co.il
כתובתינו:
טלפון:
פקס: